Veelgestelde vragen

De meeste vragen hebben we hieronder beantwoord. Heb je een vraag waarop je het antwoord niet hebt gevonden? Dan kun je contact met ons opnemen. Gebruik daarvoor het contactformulier.

In de winkel passen

Moet ik zelf contact opnemen met een opticien als ik een bril online heb gereserveerd?

Dat is niet nodig. De opticien neemt contact met je op voor het maken van een pasafspraak in de winkel.

Hoe maak ik een afspraak om online brillen in het echt te passen?

Via deze website. Tijdens het reserveren van de bril(len) kies jij een opticien bij jou in de buurt. Die nodigt je na ontvangst van je reservering uit in de winkel voor een pasafspraak.

kan ik zelf bepalen wanneer ik de bril in de winkel kom passen?

Ja. Dat spreek je gewoon af met de opticien. Via de telefoon of online.

Liggen de brillen bij de opticien op voorraad?

Niet allemaal. Een aantal brillen liggen centraal op voorraad. Die sturen wij dan naar de opticien die jij kiest. Geheel vrijblijvend. Je betaalt ook geen verzendkosten. Vrijblijvend is echt vrijblijvend.

Ik vind de bril in het echt niet zo mooi, wat nu?

Geen probleem. We zijn blij dat je online gepast hebt. Uiteraard worden er geen kosten in rekening gebracht. Vrijblijvend is echt vrijblijvend.

Levering

Hoe lang duurt het voordat de monturen daadwerkelijk bij de opticien liggen?

Als je voor 15.00u reserveert, is de bril de volgende werkdag binnen bij de opticien. Hoe laat verschilt per opticien. Bestel je na 15.00u dan is het een dag later. De opticien neemt met jou contact op als de bril gearriveerd is.

Kan ik de brillen ook op mijn werk af laten leveren?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt een verzendadres opgeven in Nederland en binnenkort ook in België

Zijn alle brillen die ik online kan passen, ook leverbaar?

Ja. Wat je kunt passen, is leverbaar.

Hoeveel brillen kan ik op laten sturen?

Maximaal vijf brillen per keer.

Kan ik de bril ook in het buitenland af laten leveren?

Nee. Wij leveren uitsluitend in Nederland. Bij Nederlandse zelfstandige opticiens en huisadressen in Nederland. Binnenkort ook in België.

Waarom is de levertijd soms 5 – 7 dagen?

Slechts enkele brillen liggen niet centraal niet op voorraad,. Wij moeten ze dan eerst bij de leverancier / fabrikant bestellen. Dat kost helaas meer tijd. Wij werken eraan om alle brillen centraal in voorraad te krijgen zodat we sneller jouw favoriete bril kunnen leveren.

Online passen

Kan ik de monturen die ik heb gepast delen middels Facebook, Twitter, WhatsApp en e-mail?

Ja.

Wanneer ik een bril in de paskamer zie in de kleur rood, is dat montuur dan eventueel ook in andere kleuren verkrijgbaar?

Indien een montuur in meerdere kleuren verkrijgbaar is, dan staat dat meteen bij de bril vermeld.

kan ik het gekozen montuur rechtstreeks bij Brilonline.com kopen?

Nee. Dat kan alleen bij de aangesloten zelfstandige opticiens. Je kunt de monturen vrijblijvend reserveren bij een opticien naar keuze.

Hoe en waar kan ik een online gepaste bril kopen?

Alle brillen die je online past zijn te koop bij een aangesloten zelfstandige opticien in de buurt. In Nederland en België. Tijdens het reserveren kies je een opticien.

Wat moet ik doen als ik een online bril leuk vindt?

Je kunt maximaal vijf brillen vrijblijvend online reserveren om ook in de winkel te passen bij een zelfstandige opticien in de buurt. Op basis van je postcode kies je de opticien. De opticien legt de brillen voor je apart en nodigt je uit in de winkel. Vind je de bril mooi, dan maakt de opticien de bril voor je klaar. Met oogmeting en glas. Je rekent de bril dan pas bij de opticien af.

Kan ik mijn eigen foto bewaren?

Ja. Je kunt zoveel eigen foto’s bewaren als je zelf wilt. Ook van je partner of familieleden. Ze worden op jouw PC bewaard middels zgn. cookies. Jouw foto’s worden bewaard tussen de modelfoto’s die onder de portretfoto staan. Met behulp van een cookie of een IP adres word je herkend als je weer terugkomt.

Wat is het voordeel van online brillen passen?
  • Het werkt razendsnel
  • Je past al snel zo’n 6 – 8 brillen in een minuut
  • Je ziet meteen wat leuk staat
  • Je past wanneer het uitkomt en waar je dat wilt. 24 uur per dag
  • Alle brillen zijn gegarandeerd leverbaar bij een aangesloten zelfstandige opticien in de buurt
  • Je profiteert van online pasgemak en geniet gelijktijdig van de persoonlijke service en deskundigheid van de zelfstandig opticien
  • Ook met een behoorlijke oogcorrectie zie meteen je hoe een nieuwe bril staat. Bij het beoordelen hou je jouw huidige bril op
  • Je kunt collecties eenvoudig voorselecteren op kleur, stijl, prijs, vorm etc.: zeer gericht zoeken
  • Je ziet meteen hoe de bril staat. Je kunt meerdere brillen naast elkaar beoordelen. Welke staat het leukst?
  • Ervaring leert dat je sneller gewaagde brillen past, die vaak leuk staan
  • Je ontdekt sneller jouw stijl of type bril
  • Je kunt brillen vergroten en tot in detail bekijken
  • Met een muisklik deel jij via Whatsapp, Facebook, Twitter of e-mail. Vrienden en familieleden kunnen helpen bij het uitzoeken van een bril die ze jou perfect vinden staan.
  • En…. het is gewoon erg leuk
Zijn het wel kwalitatieve brillen?

Wij leveren uitsluitende monturen van gerenommeerde brillenmerken. Op alle brillen krijg je volledige garantie. De garantie wordt geleverd door de opticien die jij kiest om de bril klaar te maken.

Kan ik favoriete brillen online bewaren/opslaan?

Favoriete monturen kun je online bewaren.

Mijn favoriete brillenmerk ligt niet in de paskamer, wat nu?

Dan is dit merk (nog) niet in onze selectie opgenomen. Onze merken worden wel steeds verder uitgebreid. Je kunt jouw verzoek voor dit merk wel bij ons indienen via het contactformulier onderaan de site. Wij benaderen de leverancier om te vragen of zij hun brillen ook online willen laten passen via Brilonline.com.

Opticien

Waarom kan ik een montuur alleen maar reserveren bij de zelfstandige opticien en niet bij een ketenopticien zoals Hans Anders, Specsavers, Eyewish of Pearl?

Brilonline.com werkt uitsluitend samen met zelfstandige opticiens en leveranciers van merkbrillen. De bekende ketens leveren voornamelijk brillen die zij een eigen merknaam geven. Die bieden wij niet.

Waarom kan ik bepaald merk alleen kopen bij opticien X en niet bij opticien Y

Sommige brillenmerken mogen alleen door merkdealers verkocht worden. Daarom kan het zijn dat een bepaalde opticien een zeker merk niet levert.

Moet ik zelf contact opnemen met de opticien als ik een bril online heb gereserveerd?

Dat is niet nodig. De opticien neemt contact met je op voor het maken van een pasafspraak in de winkel.

Hoelang duurt het voordat de monturen daadwerkelijk bij de opticien liggen?

Sommige monturen zijn bij de betreffende opticien op voorraad. Andere monturen moeten we toesturen. Als je voor 14.00 uur reserveert, is de bril de volgende werkdag binnen bij de opticien. De opticien neemt met jou contact op als de brillen klaarliggen. Je betaalt overigens nooit voor het toesturen van brillen. Ook niet als je uiteindelijk geen bril koopt. Vrijblijvend is echt vrijblijvend.

Hoe weet ik of jullie samenwerken met kwalitatieve opticiens?

Dat kun je zien aan de vignetten op de deur. De opticien zal je graag nader informeren.

Liggen de brillen bij de opticien op voorraad?

Niet allemaal. Veel brillen liggen centraal op voorraad, maar er zijn een flink aantal brillen die bij de opticien aanwezig zijn. Dat staat bij de bril vermeld. Binnen een dag heb je een bril die centraal op voorraad ligt, bij de opticien van jouw keuze.

Mijn eigen opticien staat niet in de adressenlijst, wat nu?

Dan is jouw opticien waarschijnlijk niet aangesloten bij Brilonline.com. Wij adviseren je om een andere opticien te kiezen die wel vernoemd wordt. Brilonline werkt uitsluitend met gekwalificeerde zelfstandige opticiens. Kwaliteit is dus 100% gegarandeerd.

kan ik met een online gepaste bril naar elke opticien gaan?

Nee. De online gepaste brillen kun je uitsluitend reserveren bij aangesloten zelfstandige opticiens. Er is er altijd een bij je in de buurt. Je kiest de opticien tijdens het online reserveringsproces. Via jouw postcode zie je meteen wie dat bij jou in de buurt zijn.

Waarom is de opticien nodig om mijn bril op maat te maken?

Alle brillen uit de online collectie worden geleverd door gekwalificeerde zelfstandige opticiens. De opticien stemt de online gepaste bril helemaal af op jouw gezicht. Met een persoonlijke oogmeting en het bijpassende glas. Een bril is een medisch hulpmiddel dat zorgt dat je haarscherp ziet.

Het correctieglas van jouw nieuwe montuur moet aansluiten bij de stand van jouw pupillen en de afstand tot het glas. Daar waar het glas geslepen wordt voor de correctie.

En hoe bepaal je dat online voor jouw nieuwe montuur? Elke bril is anders. Elk gezicht ook. Misschien draag jij jouw montuur iets lager of juist wat hoger op je neus? Hoe ver staan jouw ogen van het glas af? Essentiele vragen die het best beantwoord kunnen worden met een persoonlijke oogmeting. Door in je ogen te kijken met de nieuwe bril op. Dat is het o.a. het werk van de opticien. Jouw gezicht en nieuwe bril moeten een eenheid zijn. Je bril moet goed staan, comfortabel dragen en je moet er haarscherp mee zien. Daarom verkopen wij online geen brillen inclusief correctieglas. Wij geloven wel in het gemak van online brillen passen zodat je meteen ziet wat leuk staat.

Overige vragen

Kan ik de aanmelding van een nieuwsbrief makkelijk ongedaan maken?

Met een druk op de knop is je inschrijving ongedaan gemaakt. Dat kan bij elke nieuwsbrief die je ontvangt.

Word ik niet overspoeld met aanbod als ik mij aanmeld voor de nieuwsbrief?

Nee. Wij sturen selectief een mail met aanbiedingen, opruimingen of trends van brillen die je meteen online kunt passen.

Welke informatie krijg ik in de nieuwsbrief?

Wij mailen je pasbare collecties die je met een druk op de muis kunt passen. Het aanbod dat wij sturen is zeer divers. Van opruiming tot nieuwe collecties. Van speciale acties tot aanbiedingen.

Is een login wel veilig voor mijn privacy?

Wij werken uitsluitend met volledig beveiligde servers en protocollen.

Hoe vaak worden de collecties aangepast?

Eigenlijk is dat een continu proces. Wij bieden de laatste trends en daarnaast de zogenaamde evergreens of icons. Brillen die minder modegevoelig zijn en eigenlijk eeuwigheidswaarde hebben.

is jullie collectie altijd up to date?

Ja. Onze collecties worden continue geupdate. Je past dus altijd de laatste modellen. Het is daardoor mogelijk dat een montuur dat je nu mooi vindt, er over een tijdje niet meer is. Daarnaast zijn er de bekende evergreens of icons. De monturen met eeuwigheidswaarde.

Zit er garantie op de brillen? Krijg ik garantie via Brilonline of bij de opticien?

Ja. Op elke bril die je online past en daarna bij de opticien koopt, krijg je de volledige garantie van 2 jaar. Deze garantie krijg je van de opticien. Je kunt daarnaast altijd ook nog op ons terugvallen bij bijvoorbeeld verhuizing of iets dergelijks. Dan regelen wij een nieuwe garantie-opticien voor je.

Kan ik de brillen ook laten voorzien van variofocale glazen, mutifocale glazen, bifocaal?

De meeste brillen zijn daarvoor geschikt. Het criterium is eigenlijk eenvoudig. Het brillenglas moet hoog genoeg zijn. Kleine ronde brillen of platte brillen zijn niet geschikt voor multifocaal omdat er te weinig plek is om twee sterktes boven elkaar in te slijpen. Uiteraard informeert de opticien je daarover.

Waarom kan ik online geen bril inclusief correctieglas bestellen?

Alle brillen uit de online collectie worden geleverd door gekwalificeerde zelfstandige opticiens. De opticien stemt de online gepaste bril helemaal af op jouw gezicht. Met een persoonlijke oogmeting en het bijpassende glas. Een bril is een medisch hulpmiddel dat zorgt dat je haarscherp ziet.

Het correctieglas van jouw nieuwe montuur moet aansluiten bij de stand van jouw pupillen en de afstand tot het glas. Daar waar het glas geslepen wordt voor de correctie.

En hoe bepaal je dat online voor jouw nieuwe montuur? Elke bril is anders. Elk gezicht ook. Misschien draag jij jouw montuur iets lager of juist wat hoger op je neus? Hoe ver staan jouw ogen van het glas af? Essentiele vragen die het best beantwoord kunnen worden met een persoonlijke oogmeting. Door in je ogen te kijken met de nieuwe bril op. Dat is het o.a. het werk van de opticien. Jouw gezicht en nieuwe bril moeten een eenheid zijn. Je bril moet goed staan, comfortabel dragen en je moet er haarscherp mee zien. Daarom verkopen wij online geen brillen inclusief correctieglas. Wij geloven wel in het gemak van online brillen passen zodat je meteen ziet wat leuk staat.

Kan ik van de online bril ook een leesbril laten maken?

Ja. Alle brillen uit onze collectie kun je door een aangesloten zelfstandige opticien op maat laten maken als leesbril. Jij kiest zelf welke opticien.

Welke glazen

Dunne glazen noodzakelijk of niet?

De techniek staat voor niets tegenwoordig. Glazen kunnen aanzienlijk dunner geslepen worden dan vroeger.

En dat zie je en komt menig montuur ook ten goede

Heb je een stevige correctie (vanaf zo’n – 4 , + 4), dan kan dunner geslepen glas in bepaalde monturen mooier ogen. Dat zijn vooral de randloze en halve rand monturen en sommige vintage en hipster modellen met een dunne metalen rand aan de onderkant. Vind je een bril mooi staan, dan kun je deze vrijblijvend reserveren om in ’t ECHT te passen. Op basis van jouw oogcorrectie zal de opticien het glas adviseren en met jou overleggen. Dan komt vanzelf ook de dikte van het glas ter sprake. Op die manier zie je haarscherp en oogt jouw bril perfect.

Ontspiegeling van brillenglazen

Ontspiegelen van glazen verbetert het kijken omdat de lichtinval beter gebroken wordt. Bovendien zijn jouw ogen aanzienlijk beter zichtbaar voor degene die naar jou kijkt. Bij niet ontspiegeld glas, ziet de kijker zichzelf als het ware in jouw glazen spiegelen.

Er zijn gradaties ontspiegeling: van een beetje tot volledig helder

Soms zie je een lichtblauwe gloed. Sommige monturen komen beter tot hun recht bij iets meer ontspiegeling omdat het totaal van jouw gezicht en montuur meer een eenheid is. Welke gradatie ontspiegeling het beste bij jou en jouw uitgekozen montuur past, kan de opticien jou perfect vertellen. De brillen die je overigens online past hebben wij voor het oog voorzien van normaal ontspiegeld glas.

Coaten van brillenglazen

Alle brillen glazen kunnen voorzien worden van coatings. Ofwel, een beschermende laag. Denk daarbij aan een vuil en waterafstotende brilcoating. Of anti statisch, kraswerend of UV-werende coating.

Afhankelijk van het gebruiksdoel kan een coating aangebracht of geadviseerd worden

De coating van het glas staat natuurlijk volledig los van het montuur. Of jouw brillenglazen een coating nodig hebben en welke, kan de opticien je feilloos vertellen. Er is erg veel mogelijk. Als jij de bril continue draagt heeft dat een ander effect op de glazen dan wanneer je de bril vak op en afzet met kans op krassen. Kortom, jouw wensen staan centraal.

Variofocale brillenglazen

Weer een stukje innovatiever dan de multifocale glazen. Een bril met variofocale glazen maakt het kijken naar meerdere afstanden mogelijk. Veraf, dichtbij en alles daartussen gecombineerd in een brillenglas. De gewenste oogcorrecties worden door het gehele glas geslepen.

De overgangen zijn vloeiend en sluiten naadloos aan bij jouw manier van kijken

Er is feitelijk continue een geleidelijke overgang in de gewenste sterkte. De oogcorrectie om ver te zien (verziendheid) zit meestal voor de pupil. Het deel om dichtbij te kijken (bijziendheid) zit onderin het glas. Het aanmeten en slijpen van variofocale glazen vraagt om het persoonlijk oog van de opticien en noodzakelijke apparatuur. Er wordt zeer nauwlettend gekeken naar jouw manier van kijken in combinatie met de gewenste oogcorrecties en het montuur dat je draagt. Dat alles moet feilloos op elkaar afgestemd zijn. Het kan soms even duren voordat je helemaal gewend bent aan het kijken door variofocale glazen. Tenzij anders aangegeven, zijn alle brillen uit de Brilonline collectie geschikt voor variofocale glazen.

Monturen met bifocale brillenglazen

De naam zegt het al. Een bril met een dubbeldoel. Dichtbij en veraf kijken met één bril. Dus met ingeslepen verschillende sterktes.

Deze bifocale brillenglazen lijken sterk op de multifocale glazen

Echter multifocaal kent een breder gebruiksdoel. Vandaar ook de naam multi. De Bifocale brillen worden vooral gebruikt als je veel leest. Je hebt dan een breed leesvlak. Het bovenste gedeelte van de bril is voor veraf en het onderste deel van het glas voor dichtbij. Maar met de komst en verdere ontwikkelingen van multifocale brillenglazen, verdwijnen de bifocale brillenglazen steeds meer naar de achtergrond. De opticien kan je uiteindelijk het beste adviseren welke glazen jou beter passen. Afhankelijk van je gebruiksdoel en wensen. Het aanmeten van bifocale brillenglazen is vakwerk. Het vraagt ook om specialistische apparatuur. Er wordt zeer nauwlettend gekeken naar jouw manier van kijken in combinatie met de aanbevolen oogcorrecties en het montuur dat je draagt. Dat alles moet feilloos op elkaar afgestemd zijn. Tenzij anders aangegeven, zijn alle brillen uit de Brilonline collectie geschikt voor bifocale glazen.

Monturen met multifocale brillenglazen

Met multifocale brillenglazen is het mogelijk om meerdere sterktes in je brillenglas te slijpen. Je bril wordt letterlijk multifunctioneel.

Je kunt er dichtbij mee kijken en veraf

Een gedeelte van het brillenglas is bijvoorbeeld speciaal geslepen om te kunnen lezen. Dat deel zit vaak onderin. Meestal een plus correctie. Je ogen kijken immers hoofdzakelijk omlaag als je leest. Het bovenste deel is om ver te kunnen zien. Vroeger zag je een duidelijke overgang tussen min en plus: de zogenaamde maandjes. Tegenwoordig is dat niet meer. De overgang is vloeiend en niet meer te zien. Het kijkt ook zeer comfortabel. Het aanmeten van een multifocale brillenglazen is specialistisch werk. Het vraagt om het persoonlijk oog van de opticien en de noodzakelijke hoogwaardige apparatuur voor wat betreft het meten en slijpen van de brillenglazen. Er wordt nauwlettend gekeken naar jouw manier van kijken in combinatie met de gewenste oogcorrecties en het montuur dat je uitgekozen hebt. Alle onderdelen moeten feilloos op elkaar afgestemd zijn. Tenzij anders aangegeven, zijn alle brillen uit de Brilonline collectie geschikt voor mulitfocale glazen.

Monturen met enkelvoudige brillenglazen

Enkelvoudige brillenglazen zijn de meest eenvoudige glazen. Over het gehele glas hebben enkelvoudige glazen dezelfde sterkte. Een plus of min correctie.

Enkelvoudige brillenglazen worden altijd op maat gemaakt voor één doeleinde

Afgestemd op een bepaalde kijkafstand. Om ver te kunnen zien. Of juist dichtbij. De meeste brillenglazen zijn enkelvoudig geslepen. Enkelvoudige glazen vind je ook in een leesbril. Alle brillen die je online kunt passen, kunnen door de opticien worden voorzien van enkelvoudig glas. En afhankelijk van jouw wensen ook van coating en specifieke afwerkingen.

Stel een vraag

Staat er een vraag niet tussen? Vul dan hieronder het formulier in. We proberen binnen 48 uur te reageren.

Toestemming(Vereist)

Brilonline.com gebruikt cookies om de website beter te laten werken. Meer weten? Lees de privacy policy.